r2r, a zięć na taryfie nie robił :twisted:
Na co zwracać uwagę przy odbiorze auta
Zwiń
X
-
Na co zwracać uwagę przy odbiorze auta
Z tego co się orientuję to takiego tematu jeszcze nie było
Panowie, z własnego doświadczenia, na co byście zwracali uwagę przy odbiorze auta?
Jak na razie trochę pobuszowałem po internecie i zrobiłem małą kompilcje:
1. Zgodność wyposażenia
2. Numery radia
3. Dowiedzieć się jaki olej jest nalany
4. Sprawdzić czy działają lusteska
5. Defekty lakieru (progi, przy zamkach, rysy)
6. Stan uszczelek
7. Opony (roczniki i czy wszystkie takie same)
8. Felgi (czy porysowane, odpryski)
9. Czy wszystkie drzwi się równo domykają
10. Defekty tapicerki (szwy, plamy, rozdarcia)
11. Czy kierownica jest prosto ustawiona
12. Czy przełączniki przy kierownicy nie są poluzowane
13. Wykładzina pod dywanikami
14. Czy jest trójkąt, koło zapas, lewarek, gaśnica, klucz do kół
15. Stan wydechu, korozja
16. Czy tablice są dobrze przykręcone
17. Czy szyby otwierają się równo i w takim samym tempie
18. Zmierzyć czy auto równo stoi
19. Czy wycieraczki są nowe
20. Spasowanie klapki wlewu paliwa
21. Czy klapa przednia po zamknięciu nie rusza się
22. Defekty szyb (porysowane, odpryski)
23. Sprawdzić w lusterku czy tylna szyba jest równo wylana
24. Czy przednia szyba jest dobrze wylana
25. Sprawdzić czy sprzęgło równomiernie bierze (w tym samym punkcie)
26. Czy działają wszystkie żarówki/lampki
27. Czy reflektory nie mają odprysków
28. Jak jest zakodowany przegląd (co ile km)
29. Czy data wydania w książeczce serwisowej jest poprawna
30. Sprawdzić czy roleta bagażnika zwija się prawidłowo
31. Sprawdzić czy pasy bezpieczeństwa prawidłowo się zwijają
WSZYSTKIE BRAKI, USTERKI, NIEZGODNOŚCI zapisywać w protokole zdawczo/odbiorczym
dodawajcie swoje
-
-
Tego czy jest bez usterek to nie wiadomo
Po internecie krążą historie o autach obitych podczas transportu, spadających z lawet, "testowanych" przez przewoźników itp. Zdarzają się też najzwyczajniejsze w świecie błędy i brak któregoś z wyposażenia, warto więc wszystko sprawdzić, żeby potem nie usłyszeć "widziały gały co brały".
Przezorny zawsze ubezpieczony
Komentarz
-
-
Re: Na co zwracać uwagę przy odbiorze auta
Zamieszczone przez radar23. Dowiedzieć się jaki olej jest nalany
4. Sprawdzić czy działają lusteska
6. Stan uszczelek
9. Czy wszystkie drzwi się równo domykają
15. Stan wydechu, korozja
17. Czy szyby otwierają się równo i w takim samym tempie
18. Zmierzyć czy auto równo stoi
19. Czy wycieraczki są nowe
20. Spasowanie klapki wlewu paliwa
21. Czy klapa przednia po zamknięciu nie rusza się
23. Sprawdzić w lusterku czy tylna szyba jest równo wylana
24. Czy przednia szyba jest dobrze wylana
25. Sprawdzić czy sprzęgło równomiernie bierze (w tym samym punkcie)
28. Jak jest zakodowany przegląd (co ile km)
29. Czy data wydania w książeczce serwisowej jest poprawna
30. Sprawdzić czy roleta bagażnika zwija się prawidłowo
31. Sprawdzić czy pasy bezpieczeństwa prawidłowo się zwijają
Gdybym spotkał gościa, który na odbiorze auta sprawdza, czy:
- wszystkie szyby równo się otwierają (chociaż jeszcze nie spotkałem auta nowego, w którym prędkość opadania chociażby między szybą przednią lewą, a prawą byłaby taka sama)
- szyby są równo wylane - cokolwiek by to nie znaczyło
- z miarką mierzy czy auto równo stoi
- kładzie się pod auto i patrzy, czy wydech nie jest skorodowany (a co jak zobaczy ciemną powierzchnię dookoła spawów wynikającą ze... spawania i będzie się kłócił, że to rdza)
- klapa się nie rusza - bo przecież w wielu autach lata jak żyd po pustym sklepiej
- wycieraczki są nowe - prędzej ich w ogóle nie będzie niż ktoś się będzie bawił w wymianę na stare
...no miałbym się z czego śmiać.
Komentarz
-
-
Miałbyś sie z czego śmiać? To zmierz w swojej Octavii Combi 3 odległość tylnych nadkoli od ziemi... Ciekawe czy też będziesz miał różnice ponad centymetra między prawym a lewym
Jestem świeżo po odbiorze auta i sie zastanawiam z czego to może wynikać, może ktoś to wie? W innym aucie które stało w salonie, też była taka różnica...
Ogólnie dziwi mnie jak można nie rozumieć niektórych z tych punktów?
-Chociażby co jest dziwnego w sprawdzeniu czy działają lusterka elektrycznie sterowane, składane, podgrzewane i z kierunkowskazem?
-Albo czy uszczelki są równo doklejone?
-Może Tobie by nie przeszkadzało jakby każda szyba, po zamknięciu ich z kluczyka, domykała się w innym momencie, ja jednak bym ich od razu poprosił by to wyregulowali
-O równym staniu auta już wspomniałem
-Rozumiem, że nie jest Ci potrzebna wiedza jaki masz w samochodzie nalany olej
-Sprawdzenia czy drzwi się równo domykają chyba nie trzeba tłumaczyć. (sytuacja analogiczna do otwierania i zamykania szyb- można na miejscu poprosić o regulację)
-Spieszę z wyjaśnieniem- równo wylane szyby oznaczają takie, które charakteryzują się idealną gładkością, brakiem refleksów, brakiem zniekształceń widzianego obrazu, brakiem odprysków i innego rodzaju bąbli czy pęcherzy.
- nie ruszająca się klapa oznacza, że "żaden latający po sklepie żyd" nie uszkodził w niej zamka
Rozumiem, że są różne podejścia do odbioru samochodu, jedni wolą kompleksowo wszystko sprawdzić, a inni biorą co dają a potem się dziwią jak odkryją że mają defekty. Pomyśl sobie jak z Ciebie by się śmiał diler jakbyś się nie zorientował, że bierzesz auto z jakąś wadą, którą przemilczał.
Komentarz
-
-
Nie rozumiem ich o tyle, że od tego masz dwu letnią gwarancję, jak się coś zepsuje.
Uszczelki nie są klejone tylko zakładane i rolowane (otwór na drzwi w budzie) lub nabijane na klipy (np. uszczelki drzwi).
Jeśli chodzi o elektrykę szyb to rozumiem, że wolisz, żeby nieudacznicy z ASO rozkręcali w całkiem nowym aucie całe drzwi, żeby wyregulować (o ile to możliwe, w co wątpie) prędkość podnoszenia szyby??
Co do oleju to wiedza ta, choć chciałem ją posiąść, nie została mi przekazana przez żadnego z wysoko wykwalifikowanej załogi kilku ASO, którzy stwierdzali tylko: "wie Pan, ważne, żeby olej spełniał normę".
Jak mają wyregulować zamykanie drzwi?? Rozumiem, że mają się równo zamykać niezależnie od siły, jaką przyłożysz do ich zamknięcia?? Co więcej, rozumiem, że wykonasz co najmniej trzykrotną próbę siłomierzem, żeby mieć miarodajny wynik?
itd... itd...
Chcesz się w to bawić to śmiało, ale jak stwierdziłem na początku - od tego masz co najmniej dwuletnią gwarancję, żeby nie zastanawiać się, czy kontrolka na desce rozdzielczej gaśnie o 1. sekundę za szybko (btw. też możnaby to sprawdzić ).
Komentarz
-
-
Cała lista jest zestawieniem problemów, z którymi zetknęli się ludzie na tym i innych forach. Wiadomo, że część punktów jest na wyrost, ale gdzie leży granica między rzeczą wartą sprawdzenia a nie wartą? Dlatego lepiej wypisać więcej i każdy sobie sprawdzi wedle uznania. Ponadto nie chodzi to u szczegółowe sprawdzanie wszystkiego mikrometrami, siłomierzami, stoperami czy innymi laserami tylko o to, by przyjrzeć się tym rzeczom i wyłapać EWIDENTNE defekty. Bo jeśli w ogóle nie zwrócisz uwagi to się nie zorientujesz że coś jest nie tak prawda? Nikt nie będzie się kłócił jeżeli szyby się zamykają z sekundowym odstępem, ale jeśli różnica ta by wynosiła minute to może już warto? Nikt nie będzie mierzył siłomierzem siły domykania drzwi, ale jeżeli zauważy, że jednymi drzwiami musi trzepnąć a drugie domykają się praktycznie same to może dawać podstawy do sądzenia, że coś nie gra. Nikt nie będzie się zastanawiał czy kontrolka o której piszesz gaśnie sekundę za szybko czy za wolno, ale jeśli nie gasłaby w ogóle to by się zorientował na miejscu. Rozumiesz o co mi chodzi? Mając listę do sprawdzenia wyłapiesz ewidentne niedociągnięcia, nie mając listy możesz się nie zorientować bo trudno pamiętać o wszystkim.
Część z podpunktów owszem, może być naprawiona w ramach gwarancji, inne jednak już nie.Bo kto Ci na gwarancję naprawi porysowany lakier, tapicerkę, poplamione czy rozdarte siedzenia, urwane dźwignie migaczy itp, itd. Będziesz przy odbiorze samochodu oceniał co się nie łapie na gwarancję i warto to sprawdzać a co nie warto, czy po prostu pobieżnie zwrócisz uwagę na wszystko? Wszystkie defekty wpiszesz sobie do protokołu odbioru i nie będzie potem w ogóle dyskusji czy coś jest wadą fabryczną, zużyciem naturalnym, wadą z Twojej winy czy jeszcze inną.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radar2Miałbyś sie z czego śmiać? To zmierz w swojej Octavii Combi 3 odległość tylnych nadkoli od ziemi... Ciekawe czy też będziesz miał różnice ponad centymetra między prawym a lewym
Jestem świeżo po odbiorze auta i sie zastanawiam z czego to może wynikać, może ktoś to wie? W innym aucie które stało w salonie, też była taka różnica...jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Od siebie dodam, że jest jeszcze rękojmia i jeżeli (w tym przypadku) odbierany samochód ma wady to wg mojej wiedzy mamy prawo domagać się zadośćuczynienia.
"Wada fizyczna może polegać na cesze (bądź jej braku) towaru powodującej m.in. zmniejszenie jego wartości i/lub użyteczności ze względu na cel oznaczony w umowie sprzedaży, czy też wynikający ze zwyczajnego przeznaczenia rzeczy. Odpowiedzialność ta obejmuje te wady, które istniały w chwili wydania rzeczy bądź w chwili zawarcia umowy sprzedaży rzeczy."
Wspomniana wyżej gwarancja - to swoją drogą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez polrobKolego Ja akurat nie sprawdzałem tak dokładnie samochodu przy odbiorze jak ty i na razie nie zauważyłem większości z rzeczy opisywanych przez ciebie, ale znając problem siadania tyłu w poprzednich O2 zmierzyłem po zakupie wysokość jak jest od podłogi do początku nadkola. I muszę stwierdzić że właśnie trochę mnie zdziwiło że samochód stoi niżej o ok 1 cm z prawej strony z tyłu w stosunku do strony lewej. Po przejechaniu ok 10 tyś km nadal jest tak samo a szczerze mówiąc nie wiem z czego to wynika. Jedno na razie muszę stwierdzić że nawet po większym (wakacyjnym obciążeniu) prześwit wraca do stanu początkowego także problemu z przysiadaniem tyłu nie ma.
Komentarz
-
-
Zawsze warto sprawdzić auto przed odbiorem żeby potem nie było "ale". Ja co prawda, aż tak samochodu nie sprawdzałem ale... ja przyjechałem po odbiór to autko pięknie czekało odgrodzone na mnie w salonie. Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt, że to ogrodzenie nie powstrzymało jakiegoś szympansa i wsiadł do oczekującego na mnie samochodu i zaczął się bawić jak dziecko (energicznie machać gałkami, trzaskać drzwiami itd.). Moje reakcja była natychmiastowa i szympans (bo człowiekiem tego kogoś nazwać nie mogę) szybko został wyprowadzony z auta i samochód odgrodzony tak, że już nikt do niego nie podszedł oprócz mnie- właściciela. Na szczęście nic się nie stało ale takie osobniki mogą w łatwy sposób zrobić drobne szkody więc warto co nieco sprawdzić.
Swoją drogą po wyjechaniu z salonu nie sprawdzaliście chociaż połowy rzeczy jakie oferuje nowy nabytek?
Komentarz
-
-
radar2,
Zgadza się to prawy tył stoi wyżej od lewej strony, coś mi się ubzdurało że jest odwrotnie. Ta opcja tłumaczenia że przez bak raczej odpada bo dzisiaj sprawdzałem i przy pełnym zbiorniku też jest różnica.jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Proponuje stworzenie tematu pod tytułem: "Co zabrać ze sobą na odbiór auta z salonu"?
Miernik lakierniczy, lupę, taśmę mierniczą lub suwmiarkę, tubę ze wzmacniaczem - trzeba sprawdzić czy wytrzyma akumulator takie obciążenie , komputer w celu sprawdzenia przebiegu i błędów. Dodatkowo aparat fotograficzny w celu udokumentowania stanu na wszelki wypadek. Proponuję wyciągnięcie klucza z bagażnika i sprawdzenie dokręcenie kół, ewentualnie poprosić jeszcze o ponowne wyważeni ich.
Dodatkowo obowiązkowa wizyta na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia luzów, amortyzatorów, zbieżności itp. Niech sprawdzą Ci też ciśnienie w oponach i wypolerują samochód, żeby sąsiada oślepił jak podjedziesz pod dom/mieszkanie
:2kc
Życzę udanego odbioru bez niespodziane i czekam na relację z tej wiekopomnej chwili :drive:
Komentarz
-
-
Jak przeczytałem listę to padłem :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :shock:
Może dopiszcie żeby zabrać ze sobą rzeczoznawcę z Dekry :szeroki_usmiech :szeroki_usmiechPozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
Przy następnym zamówieniu auta poproszę SAP żeby być osobiście przy montażu auta w fabryce i będę miał z głowy sprawdzanie samochodu, może jeszcze coś podpowiem w trakcie montażu co można poprawić albo ulepszyć :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiechOctavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
Komentarz
-
-
Niedługo będę odbierał moją OIII, ale przed odbiorem chciałbym sprawdzić czy wyposażenie które zamówiłem zainstalowano w samochodzie. Czytając na forum posty w których forumowicze zastanawiają się czy mają zainstalowane np. podgrzewane spryskiwacze zastanawiam się czy odbierając Skodę nie otrzymujemy listy wyposażenia opcjonalnego znajdującego się w samochodzie. W BMW w książce serwisowej mam naklejkę z numerem VIN i wyszczególnionym wyposażeniem opcjonalnym, czy w Skodzie jest podobnie?
Komentarz
-
-
DB, Tak masz VIN i kody wyposażenia co prawda nie wszystkie ale są.
Masz formularz zamówienia?
No to masz podstawę do ewentualnej późniejszej reklamacji. Nie stresuj się. To są urządzenia i zawsze może się coś popsuć. U mnie po 170 km popsuły się podnośniki tylnych okien - wymiana na nowe bezproblemowa i na gwarancji.
Jedyne co to kwestia alarmu, jak zamawiałeś fabryczny z funkcją monitorowania to na słupku za fotelem kierowcy powinien być przycisk do jego dezaktywacji. Jak go nie ma to alarm zakładał serwis. Różnica jest dość duża. W alarmie fabrycznym jest oryginalna wiązka w serwisie to "druciarstwo".Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajRóżnica jest dość duża. W alarmie fabrycznym jest oryginalna wiązka w serwisie to "druciarstwo".
Komentarz
-
-
A czy przy odbiorze dostaliście protokół z pomiaru grubości powłoki lakierniczej?
Spotkałem się z tym u dealera w Łęczycy, gdzie klient otrzymuje wyniki pomiaru grubości powłoki lakierniczej wykonany przez ASO - ja niestety auto będę odbierać gdzie indziej. Niby dealer powinien informować o ewentualnych szkodach transportowych, ale chyba lepiej trzymać rękę na pulsie w związku z czym sam planuję zrobić taki pomiar przed odbiorem.
1) Możecie doradzić w których miejscach posprawdzać grubość lakieru? i czy widzieliście gdzieś jakiś szablon na którym taką informację można zaznaczać?
Ponadto pytanie:
2) Czy wszelkiego sprawdzania dokonywaliście przy odbiorze kluczyków auta, czy może jeszcze wcześniej - przed rejestracją?
3) Może ktoś podesłać kopię protokołu z przeglądu 0 + protokołu zdawczo odbiorczego? Chciałbym zobaczyć co tam jest zapisane.
Komentarz
-
-
Ja zamiast miernika wziąłem psa wyszkolonego w znajdowaniu zapachów nieoryginalnego lakieru - żart oczywiście. A tak naprawdę to miałem auto leasingowe więc coś tam trzeba podpisać przy protokole zdawczo odbiorczym, sprawdziłem tylko czy dali mi wyposażenie gratisowe, komplet dokumentów do auta - założyli blachy, dolali mi gratisowo ze 2 litry dodatkowo paliwa bo była to wtedy jedyna moja rozterka czy dojadę tak z 6-7 kilosów do stacji i w drogę. Auto pachnące nowością bardziej otumania człowieka niż 0.7l z gwinta więc co tu sprawdzać w takim stanie
Komentarz
-
Komentarz